Welkom op onze afdeling
U of uw naaste wordt opgenomen op hospitalisatie 36, kortweg het eennachtverblijf. Hier verblijven patiënten één nacht na een ingreep of behandeling door een van de verschillende medische diensten die verbonden zijn aan de afdeling.
Om uw verblijf zo vlot en aangenaam mogelijk te laten verlopen, vindt u op deze pagina alle nodige informatie. Wij hopen dat deze info een goede leidraad is voor u en uw naasten voor, tijdens en na uw opname.
Adres
Ligging en bereikbaarheid
Parkeren
-
De aangewezen parking voor deze afdeling is parking Oost.
Bezoekuren
-
Bezoek is elke dag mogelijk op vaste tijdstippen:
- Weekdagen: van 16 tot 20 uur
- Weekends: van 14 tot 20 uur
-
Kom met maximaal 2 bezoekers tegelijk. Minderjarige kinderen uit het gezin van de patiënt tellen niet mee in dit aantal.
-
Beperk uw bezoek tot 2 uur.
-
Vermijd om op bezoek te komen als u zelf ziek bent.
-
In een tweepersoonskamer mogen beide patiënten tegelijkertijd bezoek ontvangen. Maak hierover afspraken om grote drukte op de kamer te vermijden.
-
Patiënten mogen een 'partner in zorg' aanduiden die overdag ook buiten de bezoekuren aanwezig mag zijn.
Regelmatige korte bezoeken worden vaak meer gewaardeerd dan langdurige bezoeken.
Tijdens de verzorging van de patiënt of het bezoek van de arts vragen we u om de kamer te verlaten.
We kunnen het bezoek afronden of beperken als we merken dat het te vermoeiend is voor de patiënt.
Contact
-
Hoofdverpleegkundige: Lissa De Coster
-
Verpleegkundigen: +32 16 34 62 30 (24 op 24 uur beschikbaar)
Voorbereiden op uw verblijf
Voorzieningen
Na uw opname
Ontslag om 10 uur
-
Op weekdagen is het ontslag om 10 uur. We vragen om dan ten laatste uw kamer te verlaten.
-
Op zaterdag is het ontslag om 11 uur. Patiënten die opgevolgd worden door de dienst hart- en vaatziekten worden op zaterdag ontslagen om 13 uur.
-
U kunt in onze lounge plaatsnemen, als u nog moet wachten op uw begeleider.
Geef uw feedback voor een nog betere zorg
-
Elke patiënt die wordt opgenomen in UZ Leuven, kan de Vlaamse Patiëntenpeiling invullen. Dat kan via het Octopuz-scherm aan het bed (knop ‘Enquêtes’) of via mynexuzhealth (u krijgt na de opname een uitnodiging via mail en/of in de app). Door via deze vragenlijst uw ervaringen in het ziekenhuis met ons te delen, helpt u mee om de zorg en dienstverlening voor alle patiënten te verbeteren.
Team
Artsen
De behandelende arts komt bij u langs op de afdeling.
Als u vragen hebt over uw gezondheidstoestand, uw behandeling of uw verblijf, kunt u ze op dat moment stellen. U kunt ook formulieren die moeten ingevuld worden (voor uw ziekenfonds, werkgever ...) aan de arts bezorgen. Ze kunnen zo tijdig ingevuld en ondertekend worden.
Zorgteam
Extra ondersteuning - de sociaal werker
Maakt u zich zorgen over uw ziekte, gezin, werk of financiële situatie? U en uw familieleden kunnen bij de sociaal werker terecht voor een vertrouwelijk gesprek.
De sociaal werker zoekt samen met u naar oplossingen, geeft advies over sociale voorzieningen waar u recht op hebt en helpt bij vragen over verzekeringen en attesten. Indien nodig verwijst de sociaal werker u door naar externe diensten.
Vraag naar de sociaal werker van uw afdeling bij de verpleegkundige. U kunt de sociaal werker rechtstreeks bereiken of via het secretariaat (+32 16 34 86 20).
Nood aan gesprek of een luisterend oor? Vraag naar de pastor.
Ziekte en ziekenhuisopname stemmen vaak tot nadenken. Hebt u behoefte aan een rustig, vertrouwelijk gesprek?
Binnen de afdeling werkt een pastor die - ongeacht uw levensbeschouwing - een luisterend oor kan bieden als u het moeilijk hebt of met levensvragen zit.
Vraag naar een pastor via de verpleegkundige of contacteer een pastor via het secretariaat op tel. +32 16 34 86 20.