Welkom op onze afdeling
Om uw verblijf zo vlot en aangenaam mogelijk te laten verlopen, vindt u op deze pagina alle nodige informatie. Wij hopen dat deze info een goede leidraad is voor u en uw naasten tijdens uw opname op onze afdeling. Wij wensen u een spoedig herstel en een aangenaam verblijf in ons ziekenhuis.
Hospitalisatie 40 werkt nauw samen met de twee andere hospitalisatieafdelingen voor geriatrische zorgvragers met acute ouderdomsgebonden pathologie: hospitalisatie 34 en hospitalisatie 35.
Adres
Ligging en bereikbaarheid
Hinder route naar Gele straat, poort 2
Komt u via toegang West? Wegens bouwwerken is op weekdagen de binnendoorweg tussen toegang West en de Gele straat, poort 2 niet beschikbaar tussen 6 en 7.30 uur en tussen 10 en 12 uur.
Parkeren
-
De aangewezen parking voor deze afdeling is parking Oost.
Bezoekuren
-
Bezoek is elke dag mogelijk op vaste tijdstippen:
- Weekdagen: van 16 tot 20 uur
- Weekends: van 14 tot 20 uur
-
Kom met maximaal 2 bezoekers tegelijk. Minderjarige kinderen uit het gezin van de patiënt tellen niet mee in dit aantal.
-
Beperk uw bezoek tot 2 uur.
-
Vermijd om op bezoek te komen als u zelf ziek bent.
-
In een tweepersoonskamer mogen beide patiënten tegelijkertijd bezoek ontvangen. Maak hierover afspraken om grote drukte op de kamer te vermijden.
-
Patiënten mogen een 'partner in zorg' aanduiden die overdag ook buiten de bezoekuren aanwezig mag zijn.
Regelmatige korte bezoeken worden vaak meer gewaardeerd dan langdurige bezoeken.
Tijdens de verzorging van de patiënt of het bezoek van de arts vragen we u om de kamer te verlaten.
Laat de kamer ordelijk achter en zet de stoelen terug op hun plaats.
Het is mogelijk dat voeding en drank zijn aangepast. Vraag daarom altijd eerst of de patiënt mag eten of drinken.
Contact
-
Hoofdverpleegkundige: Raf Beneens
-
Verpleegkundigen: +32 16 34 64 10
- 24 op 24 uur beschikbaar
- Voor specifieke informatie over de toestand van uw familielid belt u de verpleegkundigen best tussen 10.45-11.30 uur of tussen 14.45-15.30 uur.
Team
Artsen
Extra ondersteuning - de sociaal werker
Maakt u zich zorgen over uw ziekte, gezin, werk of financiële situatie? U en uw familieleden kunnen bij de sociaal werker terecht voor een vertrouwelijk gesprek.
De sociaal werker zoekt samen met u naar oplossingen, geeft advies over sociale voorzieningen waar u recht op hebt en helpt bij vragen over verzekeringen en attesten. Indien nodig verwijst de sociaal werker u door naar externe diensten.
Vraag naar de sociaal werker van uw afdeling bij de verpleegkundige. U kunt de sociaal werker rechtstreeks bereiken of via het secretariaat (+32 16 34 86 20).
Nood aan gesprek of een luisterend oor? Vraag naar de pastor.
Ziekte en ziekenhuisopname stemmen vaak tot nadenken. Hebt u behoefte aan een rustig, vertrouwelijk gesprek?
Binnen de afdeling werkt een pastor die - ongeacht uw levensbeschouwing - een luisterend oor kan bieden als u het moeilijk hebt of met levensvragen zit.
Vraag naar een pastor via de verpleegkundige of contacteer een pastor via het secretariaat op tel. +32 16 34 86 20.
Geef uw feedback voor een nog betere zorg
-
Elke patiënt die wordt opgenomen in UZ Leuven, kan de Vlaamse Patiëntenpeiling invullen. Dat kan via het Octopuz-scherm aan het bed (knop ‘Enquêtes’) of via mynexuzhealth (u krijgt na de opname een uitnodiging via mail en/of in de app). Door via deze vragenlijst uw ervaringen in het ziekenhuis met ons te delen, helpt u mee om de zorg en dienstverlening voor alle patiënten te verbeteren.