"Ik blijf me bijscholen"

Binnen UZ Leuven heb je verschillende loopbaankansen, daarvan kan Teja alvast getuigen. Na enkele mooie jaren bij de inschrijvingen en aan de receptie van het operatiekwartier, had ze nood aan een nieuwe wending in haar carrière. Daarom maakte ze de overstap naar de administratieve mobiele equipe waar ze kon proeven van verschillende diensten in het ziekenhuis. Ondertussen vond ze een nieuwe 'eigen stek'.

Multi-inzetbaar 

Intussen meer dan vijf jaar geleden startte Teja als medewerker inschrijvingen bij de medische administratie. Na een tijdje ging ze aan de slag als onthaalmedewerker in het operatiekwartier, tot het tijd was voor iets nieuws. “Ik wist na een aantal jaren niet helemaal zeker welke richting ik uit wilde, dus solliciteerde ik voor het mobiele team van de administratie. Zo kon ik ingezet worden op verschillende diensten naargelang dringende noden. Denk aan afwezigheid bij langdurige ziekte of zwangerschapsverlof, wanneer een openstaande vacature nog niet is ingevuld of wanneer er voor projecten of de organisatie van events extra hulp nodig is.”

Nog geen moment heeft ze spijt gehad van die keuze. “Op korte tijd kon ik zo enorm veel ervaring opdoen. Ik leerde nieuwe diensten en mensen kennen, wat me de kans gaf om te kijken waar ik me het meest thuis voelde. Orthopedie was zo’n dienst die me heel erg lag. Toen daar een functie vrijkwam als medical management assistant, heb ik dan ook niet lang getwijfeld om te solliciteren. Zo heb ik dus opnieuw mijn eigen stek in een vrij grote dienst en een heel fijn team. Ik sta in voor algemene secretariaatstaken en de planning van de operaties.” 

Kleine, maar belangrijke schakel 

“We bieden ondersteuning aan zowel de stafleden en het management, als voor de patiënten. De werkdruk is overal best hoog, maar iedereen wil de best mogelijke zorg garanderen als team. Het is echt indrukwekkend om te zien hoe alle medewerkers samen dit ziekenhuis draaiende houden. Ik ben misschien slechts een kleine schakel in deze geoliede machine, maar besef dat mijn functie mee het verschil kan maken.”

Het afgelopen jaar was er eentje waarin Teja heel wat professionele en persoonlijke grenzen verlegd heeft. “Het was een intense periode waarin ik veel nieuwe informatie te verwerken had. Ik ben dan ook trots op mezelf dat ik heb doorgezet. Als alle puzzelstukken van de planning in elkaar vallen en de patiënten hun dankbaarheid uiten via de telefoon, ga ik tevreden naar huis.” 

Laatste aanpassing: 28 maart 2025